De eerste daagjes - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Roos Groot - WaarBenJij.nu De eerste daagjes - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Roos Groot - WaarBenJij.nu

De eerste daagjes

Blijf op de hoogte en volg Roos

06 Januari 2013 | Ierland, Dublin

Donderdag 3 januari ben ik afgereisd naar Dublin. Het was en is de eerste keer dat ik van huis weg ben voor een langere tijd. Ik kwam aan op het vliegveld van Dublin en werd daar netjes opgewacht door mijn 'chauffeur' die mij naar mijn hostfamily zou brengen. Hij vertelde me dat we eerst nog een paar studenten op gingen halen. Zo gezegd, zo gedaan. Zij kwamen uit Venezuela en een meisje uit Toronto, die tot mijn verbazing geen woord Engels konden.
Ik kwam aan bij mijn hostfamily en de eerste vraag die me werd gesteld was 'You want a cup of tea then?'. 'Ofcourse' zei ik. Thee, het enige wat ik heb gedronken sinds ik hier in Ierland ben. Oké, dat is niet helemaal waar. Ook heb ik al de heerlijke specialiteit van Ierland geproefd, Guinness natuurlijk!
Vrijdag 4 januari, my birthday! Ik moest half 9 's ochtends op school zijn. Ik werd, heel lief, gebracht door Alan. Hij vertelde waar ik op de bus moest stappen als ik klaar was met school en waar ik eruit moest als ik naar school ging. Vervolgens ging hij naar huis en wachtte ik bij de helderblauwe deur van m'n schooltje.
We moesten ons laten registreren en werden daarna meegenomen naar een lokaal met een leraar, Óscar Sierra. Hij komt uit Spanje en werkt nu voor 2 jaar bij EF Dublin. Hij pakte een wc-rol en zei dat we een stuk eraf moesten scheuren. Ik was erg benieuwd wat we met dit moesten doen. Hij zei dat we moesten kijken hoeveel stukjes papier we hadden en deze scheuren op het stippelrandje. Ik had er 3. De opdracht was om, in mijn geval 3, een aantal intressante dingen over jezelf te vertellen.
Na dit gedaan te hebben gingen we met alle nieuwe studenten naar buiten en kregen we een rondleiding door Dublin. Erg leuk!
Na deze rondleiding gingen we naar een pub en heb ik daar mijn eerste echte Guinness geproefd, heerlijk! In de pub werd ik toegezongen door Óscar, Stephen, David en natuurlijk de studenten. Ik voelde me toch best jarig toen. Die avond ging ik voor het eerst met de bus, alles ging perfect! Behalve dat de bussen op komen dagen wanneer ze zin hebben, erg representatief voor de Irish people! Ze zijn erg relaxt, zeker vergeleken met Nederlanders. Moet ik toch best aan wennen, alles gaat een stuk langzamer bij wijze van spreke. Heerlijk, een echt vakantiegevoel. Maandag is dit gevoel waarschijnlijk over, want dan moet ik naar school. Spannend!
Gisteren, 5 januari, gingen we een met groepjes een 'Photohunt' doen. We moesten bijvoorbeeld met een Garda op de foto, een Irish policeman. Het refrein van de Molly Malone song moesten we zingen en ga zo maar door. Echte Ierse dingen dus! Na deze hunt gingen we naar het eindpunt waar alle groepen naartoe kwamen. Daar kregen we tea with sandwiches. Lovely!

Met andere woorden, mijn eerste dagen in het mooie Dublin zijn super geweest. Volgende week schrijf ik een ander verhaaltje over mijn gave avonturen in het prachtige Ierland.
Love, Roos

  • 06 Januari 2013 - 19:24

    Oma En Opa Kniep:

    Heel fijn dit verhaal van je te lezen. We wensen je een interessante en zeker ook en plezierige tijd in Dublin. En nog gefeliciteerd met je 18e verjaardag.
    Je hebt in ieder geval een prima start van een studie-halfjaar. Nogmaals het allerbeste en kusjes van oma en opa.

  • 07 Januari 2013 - 20:13

    Kees En Gilda De Groot:

    wat goed zeg!
    en gelijk met guinness vieren ....zo hoort het.
    had graag er eentje met je gedronken.
    geniet van deze tijd en we hopen dat je het je verder brengt.

    groetjes van kees en gilda uit Deidesheim.

  • 21 Januari 2013 - 21:13

    Tessa:

    Super leuk om te lezen, en gelukkig heb je het heel erg naar je zin!
    Dikke kus xxxx

  • 21 Januari 2013 - 23:01

    Naomi De Jong:

    Hi Roosje! Wat ontzettend gaaf moet je het hebben, in Ierland! Schoot me van de week ineens te binnen dat je daar inderdaad heen ging. Kom ik op je Facebook dit leuk berichtje tegen! Wil je nog even een hele fijne tijd daar toewensen, die natuurlijk al lang begonnen is. Tot wanneer zit je er ook al weer? Niet te veel Guinness drinken, hoor. Heel veel liefs, Naomi. XXX

  • 23 Januari 2013 - 22:31

    Roos De Groot:

    Heel erg bedankt voor jullie leuke reacties! Er komt snel een vervolg, al ben ik nu heel druk met nieuwe mensen ontmoeten, Guiness drinken en de Ierse cultuur proeven. Maar dat vervolg komt zeker binnenkort!
    En Naomi, ik kom 16 juni terug. Althans m'n vliegtuig gaat dan, of ik in het vliegtuig zit is een ander verhaal!
    Heel veel liefs uit het mooie Dublin XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 17 Dec. 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 2552

Voorgaande reizen:

03 Januari 2013 - 16 Juni 2013

EF Dublin

Landen bezocht: